Elérhetőségek
POLGÁRMESTERI HIVATAL
Cím:  2131 Göd, Pesti út 81.
Tel.:  (06-27) 530-064
Fax:  (06-27) 345-279
E-mail:  varoshaza@god.hu
Zöldszám: 06-80/890-089

Ügyfélfogadás
H:  13:00-18:00
Sze:  8:00-12:00, 13:00-16:00
P:  8:00-12:00

Dunakeszi Járási Hivatal Okmányirodai Osztály
Cím:  2131 Göd, Pesti út 60/a.
Tel.:  1818
E-mail:  
dunakeszi.okmanyiroda@pest.gov.hu 

Ügyfélfogadás
H:  8:00-16:00
K:  8:00-16:00
Sze:  8:00-18:00
Cs:  8:00-16:00
P:  8.00-12.00

 

Linkek



    
      József Attila Művelődési Ház, 2131 Göd Pesti út 72., E-mail: info@godimuvhaz.hu 

      


    

Hírek


   Fontos gödi telefonszámok gyűjteménye

Keresés:   
Hír
2020.02.03 17:40
Első száz nap a város élén
Nyomtatható verzió Szerző:

Politikus körökben, mint megtanultam, próbaidő gyanánt 100 napot szoktak hagyni az polgármestereknek, hogy felmérjék a helyzetet. Az elmúlt időszakot én sikeresnek értékelem, mert visszajelzések alapján a saját elvárásaimhoz képest is több intézkedést valósítottunk meg, valamint sikerült kiváló szakembereket verbuválni, és a sűrűn jelentkező ad hoc kihívásokkal megküzdeni.



Ezek egy része a háttérben zajlott, úgyhogy mindenképp hasznosnak tartom, ha adok a fejleményekről egy összefoglaló helyzetjelentést. Ebben kifejtem, hogy mikre derült fény az átadás-átvétel óta, milyen rendeletmódosításokkal és beruházásokkal foglalkoztunk első sorban. Röviden bemutatom, egyelőre hogyan állunk az önkormányzati állomány újratervezésével, valamint hogy milyen kapcsolati hálót igyekszem kialakítani. A végén vázolom a terveimet, és némi személyes jelentést is teszek, hisz ennek a Fehér Könyvnek célja az, hogy a korábbi munkát letisztázza, és megmutassa, milyen új irányban indultunk el az elmúlt 100 napban.

Átadás-átvétel

Az átadás-átvétel folyamata egy roppant bürokratikus, jellemzően pusztán formai követelmény. Van egy forgatókönyve, aminek lényegében megfelelt a hivatal, és jól jött nekem ahhoz, hogy lássam, a közigazgatás általánosságban miben marad el a versenyszféra módszereitől. Jellemző például, ahogy azt a volt alpolgármester is megkövetelte, hogy papír alapon dokumentálnak mindent. Ennek a legnagyobb hátránya, hogy átláthatatlanná teszi az adminisztrációt. Csak nagyon lassan lehet összeszedni a szerződéseket és a kapcsolódó mellékleteket, illetve bármilyen információhalmaz összeállítása lényegében munkacsoportok szerveződését követeli meg.

Miután formailag megkaptunk minden szükséges dokumentumot, láttuk, hogy bizonyos ügyek kapcsán átvilágításra lesz szükség, hogy meg tudjuk határozni az önkormányzat vagy épp a megbízott személyek felelősségét. Az elmúlt 100 nap alatt jelentős energiát fordítottam arra, hogy szakemberek bevonásával vizsgáljunk ki különböző gyanús ügyeket.

A Cosinus Kft nyomozást folytatott a műszaki döntések megalapozottsága tekintetében.  Sajnos országos trend, hogy a pályázatok során az építési beruházási költségek számottevően, akár többszörösükre emelkednek bizonyos nagyvállalatok esetében, így az, hogy 1-2 év alatt is jelentősen megnőtt a szükséges önrész a gödi pályázatoknál, megállapításuk szerint gyakorlatilag elfogadható, jogilag nem lehet számon kérni a kivitelezőkön.

Ugyanakkor volt olyan beruházás –  a kerékpárút felújításáról szóló futó pályázat –,  ahol összeférhetetlenség gyanúja merült fel bennem. (Az építési munkálatokat – a vizsgálattól függetlenül, a téli időjárás miatt – előreláthatólag február 20-ától folytatják.) Ebben az esetben egy erre szakosodott magas igazságtudattal bíró ügyvédet kértem meg, hogy világítsa át jogi szempontból. A következő anyagot tudta elém tárni, aminek a következő lépéseiről és eredményeiről majd később tudok beszámolni.
 
Hasonlóképp hatósági intézkedést, illetve nyomozást is kellett kezdeményeznem a napokban, miután kiderült, hogy a termálstrand vízórája nincs leplombálva, és így gyanússá vált, hogy a medence vize hiába nem elég meleg időnként, lehet, hogy már most is átlépjük a vízügyi hatóság által engedélyezett vízmennyiség kitermelését. Most még nem tudhatom, hogy mi lesz a vizsgálat eredménye, de az bizonyos, hogy az önkormányzat felelőssége folytatólagos, tehát korábbi városvezetés rossz döntéseiért lehet, hogy nekünk kell majd megfizetni.  Noha a következményekkel nekünk kell számolnunk, elveim nem engedik, hogy ilyen gyanús eseteket szőnyeg alá igyekezzek söpörni.

Sajnos még a kivizsgálások elején tartottunk, amikor olyan döntéseket meg kellett hoznunk, amihez nem voltak az új képviselők kellő információmennyiség birtokában. Hiszem, hogy csak ezért történhetett az is, hogy a képviselőtestületben a Momentum tagjain kívül mindenki megszavazta a volt polgármester és alpolgármester törvény szerint járó 3 havi összegen túl további 3 havi végkielégítésének kifizetését. Számomra egyértelmű volt a lakosok kívánsága, hogy ne értékeljük különösen pozitívan az előző városvezetés munkásságát, de el kellett fogadnom, hogy képviselőtársaim közül többen talán jóhiszeműen, a hatékonyabb együttműködés érdekében, mások pedig a saját, jól felfogott anyagi érdekükben a pluszpénzek kifizetése mellett döntöttek.

Én mindenesetre megígérem, hogy nem fogok igényt tartani a kötelezőnél több végkielégítésre a polgármesteri mandátumom lejártakor.

Rendeletmódosítások

Már a választás előtt is egyértelmű volt számomra, hogy az előző testület által elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzat célja, hogy a lehető legtöbb pozíciót tudják kiosztani maguk között, ami egyáltalán nem a város érdekét szolgálta. Lényegében olyan munkahelyek lettek kialakítva, amik sem felelősséggel, sem tényleges munkával nem jártak, de cserébe egyenesen a gödiek adójából kellett kifizetni. Ráadásul a támogatások módja is arra enged következtetni, hogy pusztán politikai célokat szolgáltak, a városi élet fellendítése, illetve a rászorulók megsegítése helyett.

Így hát már november 5-én, az első rendkívüli ülésen átírtuk a bizottságok struktúráját, hogy csak annyi ága legyen, amennyire tényleg szükség van. Így a képviselők egymással együttműködésben dolgoznak, ahelyett, hogy a pozíciók politikai kifizetőhelyekként szolgálnának. Ma már 5 helyett csak 3 bizottság van, ezek lényegében a három fő önkormányzati szakágat fedi le: Pénzügyi-jogi (Pénzügyi Ellenőrző, Jogi és Közbeszerzési Bizottság), Beruházási-üzemeltetési (Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság) és Humánügyi (Humán Bizottság).

Az öt éves tervünk igen jelentős részét fogja képezni a környezetvédelem, ezért klímavészhelyzetet állapítottunk meg Fülöp Zoltán alpolgármester koordinációja mellett. A rendeletnek köszönhetően minden intézkedésünknek megvizsáljuk a hatását a klíma és a környezet szempontjából, hogy valóban környezettudatos városvezetés példáját tudjuk mutatni. Első intézkedéseink jól mutatják, hogy apróságokkal is azonnal változást lehet elérni: ma már nem palackozott vizet, hanem kancsót és poharakat használunk. Fokozatosan áttérünk a digitális adminisztrációra minden szinten, így az átláthatóság mellett a papírfelhasználást és a nyomtatást is csökkenteni tudtuk.

A szociális ellátások helyi rendeletét is elsők között módosíttattam, mert elszámolások alapján milliókat ítélt oda a polgármester néhány személynek méltányosságra hivatkozva, és ez a rendszer csak azoknak kedvezett, akik azt ki akarták használni, de semmiképp nem az adófizetőknek, és nem azoknak, akik tényleg rászorulnak. Az egyértelmű elbírálási szempontok, illetve az új ellátási forma, agyógyszertámogatás bevezetésével nem a polgármester egyéni döntésén fog múlni, hogy ki kaphat segítséget, amihez ráadásul sokkal gyorsabban juthatnak majd hozzá a rászorulók.

Beruházások

Elsődleges prioritásként a még futó beruházásokat kezeltük, hisz úgy gondoltuk, azoknál még meg tudjuk állítani a fölösleges pénzkiáramlást.

Bármennyire is tragikus a helyzet, mondhatni sikeres ügy volt az alsógödi csónakház esete. Ugyanis az eredeti tervek nem állták meg a helyüket, hiányosak és hibásak is voltak, ami miatt az elkezdett beruházást 24%-os teljesítésnél le kellett állítani, és nem is lehet folytatni számos műszaki tervezési hiba miatt. Lőrincz Lászlónak egy kölcsönös kiegyezéssel sikerült elérnie, hogy a pályázatnak csak egy teljesíthető részét kelljen vállalnunk, és a csónakház jövőjét így újratervezhetjük. A veszély elhárítása és a munkálatok újraindításának tervezése mellett azon is igyekszünk, hogy helyet találjunk a kajakosok számára.

A Kincsem udvar esetében már nem voltunk ilyen szerencsések, hisz a pályázatot lezárták, és a kivitelezés az eredeti tervek miatt teljes mértékben diszfunkcionális. Mivel az előző képviselőtestület elfogadta a terveket, ez szinte ellehetetlenítette, hogy számonkérjük az eredményt az ötletgazdán, a tervezőn vagy a kivitelezőn. Most arra tudunk fókuszálni, hogy kiszámoljuk, mennyi költséggel járna, hogy tényleg befejezzük a felújítást és kijavítsuk a tervezési hibákat. Emellett tárgyalnunk kell a Norvég Alappal, hogy fogadják el a módosítási javaslatunkat, különben 2022-ben fogunk tudni csak bármi további érdemi változtatást eszközölni a helyszínen.

Legnagyobb beruházásunk, a Kincsem óvoda bővítése az, amit a legnagyobb bukásnak kell elszámolnunk. A Cosinus Kft alapos műszaki és pénzügyi kivizsgálása azt állapítja meg, hogy jogi értelemben nem támadható a megnövekedett projektköltség, mivel az előző képviselőtestület megadta a felhatalmazást a beruházási osztálynak, hogy a nem megfelelő műszaki tervek ellenére a pályázat elnyerése után az önköltség növelésével pótolja a többletmunkát. A képviselőtestületnek pedig joga van ahhoz, hogy rossz döntést hozzon, amit sajnos csak 5 évente tud igazán értékelni a lakosság.

Pályázati összefoglaló 

Természetesen ezután is elítélem, hogy az önkormányzat a közel 1.1 milliárd forintos beruházást, bár eredetileg kevesebb, mint 200 millió forint volt erre betervezve, közel 700 millió forintos önrésszel bonyolított le, hogy a 245 helyett 275 fő férhessen el az óvodában. Nem a pénzt sajnálom a gyerekektől, de gondosabb tervezéssel és kivitelezéssel, pályázat nélkül, pusztán az önrészt is felhasználhatta volna úgy az önkormányzat, hogy az több helyet biztosítson, és még maradjon is belőle egyéb beruházásokra. Nem tartom méltányosnak azt sem, hogy ráadásul jutalom gyanánt pályázat menedzselésére a városvezetés kapott megbízást, hisz alapvetően is az lett volna a feladatuk, és megbízásuk ilyen formán nem tartalmazott teljesítményértékelést.

Állományi változások

A fenti példák arra mutattak rá, hogy a hivatalban szükség lesz javítani a munka hatékonyságán. Ez több szinten is zajlik párhuzamosan, de talán az alfájának nevezhetjük azt, hogy digitális reformot kezdeményeztem. Másik sarkalatos pont volt, hogy letegyük a szolgáltató városvezetés alappilléreit. Ennek az átállásnak, bár sokáig tart, nélkülözhetetlen eleme, hogy mindenki a teljesítményéhez méltó pozíciót töltsön be, és hogy az álláshelyeket értékes emberekkel töltsük fel.

Fejlesztés

Amikor elfoglaltam a helyem a polgármesteri irodában, sokkolt a tény, hogy a hivatalnak nem volt használható levelezési rendszere, sem jogtiszta licence a legnépszerűbb Microsoft Office alkalmazásokhoz sem. 40 megabyte tárhelyen kellett az emaileket kezelnem, úgyhogy volt, amikor egy nap kétszer is archiválnom kellett a leveleimet, csak hogy az újakat megkaphassam.

Telekommunikációs múltamnak köszönhetően elképesztő, de nem leküzdhetetlen kihívást jelentett ez az állapot. Szerencsére hasonló reformokat kellett már korábban is koordinálnom. A tervek szerint alap számítástechnikai képzéssel (ECL) versenyképes irodai ismereteket tudunk biztosítani a hivatal és az intézmények dolgozóinak, valamint a képviselőknek is, és tudom, hogy így a dolgozók hatékonysága a sokszorosára fog emelkedni minden területen.

Ezzel együtt tudtam, hogy a jutalmazási rendszert is újra kell formálnom, mert jelenleg nem teljesítmény-, hanem hűségalapú az emberek bérezése. Az önkormányzatok számára meglepően modern felület áll rendelkezésre e célból, de az csak annyit ér, mint az elvek, ami alapján értékelünk. Jelenleg még nincs mindenkinek munkaköri leírása, és a meglévőek esetében sem feltétlenül egyértelműek az elvárások és a teljesítendő vagy túlteljesíthető feladatok.

A motiváció kifejezetten fontos egy munkahelyen. Bár a polgármester irányító funkciót lát el a hivatalban, és a jegyző az, aki ténylegesen vezető szereppel bír, szerencsére hamar megtaláltuk a közös hangot e téren. Jegyző Úr örömmel fogadta a versenyszférából hozott módszereimet, amiket közös erővel tudunk majd a jogrendszer adta korlátokkal ötvözni, hogy a lehető legmodernebb módon tudjuk szolgálni velük a gödieket.

Személyi kérdések

El kellett búcsúzni bizonyos kollégáktól: nyugdíjba ment Popele Julianna, a beruházási és városüzemeltetési osztályvezető. Tőle már a szerződésének lejárta előtt pár héttel meg kellett vonni a meghatalmazásait, mert látszott, hogy a város érdekeivel szembemenő tevékenységet végzett, és nem tudta a prioritásokat megfelelő módon követni.

Megszüntettük továbbá Szőke Zsófia vezetői megbízatását a Kincsem Óvoda igazgatójaként, hisz szakmai munkássága számos ponton volt kifogásolható, és kifejezetten sok panasz érkezett rá kollégáitól és szülőktől is. A helyére előléptettük az egyik igazgatóhelyettest, Kocsis Katalint, aki a szakmának olyannyira kiválósága, hogy a vezetőváltási eljárástól függetlenül, még azt megelőzően, a kollégái neki ítélték meg Az év pedagógusa díjat.

Más szerződések jellemzően december 31-én jártak le, így újra meg kellett őket hirdetni, illetve néhány esetben meghívásos alapon bíztunk meg szakembereket, mert nem lett volna idő pályáztatásra, a munkát viszont el kellett végezni. Erre jó példa az általam a közmeghallgatáson is bemutatott Borbíró Mihály, akinél alkalmasabb katasztrófavédelmi referenst nem találhattunk volna.

Hasonlóképpen sikerült az új testületi tagoknak is kiváló képzést szervezni, mert a kormány által e célra biztosított néhány száraz online videót senki sem tartja megfelelőnek, pedig a költségvetésről való döntésig jelentős tudást kell elsajátítani a város érdekében.
Épp a legutóbbi testületi ülésen döntöttünk a Kommunikációs Nonprofit Kft. vezetősége kapcsán is. A cég új névvel, mint Szolgáltató Nonprofit Kft., szélesebb körű profillal fog működni. Ezzel egyidejűleg, Lőrincz László alpolgármester kezdeményezésére, a vezetőségét is átformáltuk, hisz a jelenlegi kétszemélyes igazgatási forma teljesen megalapozatlan volt. Februártól dr. Tóth Ágnes veszi át a vezetést és gondoskodik az új szolgáltatások bevezetéséről, meglévők reformjáról és a jelenleg veszteséges gazdasági tevékenységek átalakításáról.

A Településellátó Szervezet (TESZ) lát el számos önkormányzati feladatot, ezért kiemelten fontos annak irányítása. Mivel az előző városvezetés által kinevezett személy, Simon Tamás, még a próbaidején belül, de már megválasztásom után felmondott, örömmel vettem, hogy helyettesei el tudták látni a legfontosabb feladatokat az átmeneti időszakban. Az új igazgatóról épp most, február 3-án dönt majd a képviselőtestület. A kiválasztásához a Főépítész és a Beruházási és Városüzemeltetési Osztályvezető állásokkal együtt a vállalati rendszerben megismert módszereket alkalmaztuk, így az ő kompetenciáikat a lehető legszélesebb perspektívában térképeztük fel, hogy a lehető legszakmaibb, határozott döntést tudjunk hozni.

A sajtóreferens álláshelyre még várom a jelentkezéseket, de a visszajelzések alapján, valószínűleg nem érdemes ezt a pozíciót csupán egy személlyel feltölteni. Ugyanez a helyzet a főépítészi poszton is – most úgy látjuk, jobb eredményt lehet elérni és könnyebb szakértőket bevonni, ha több részállást hoz létre a hivatal, és a szinergiát tudja a csapatmunkájukban kamatoztatni.

A könyvtárvezető pozícióját is meg kellett hirdetni, de nagy örömömre szolgált, hogy Szabóné Hegyi Valéria folytatja a munkásságát. Az elmúlt években már bebizonyította, hogy kiválóan megállja a helyét, és még mindig tud újabb és újabb ötletekkel előállni és azokat végrehajtani.
Mostanra már a tűzoltás java lezajlott, de hogy ne mindig csak valami után fussunk, szükség lesz egy nagyobb szabású újratervezésre, úgyhogy átvilágítom szakértőkkel a jelenlegi szervezeti működést, hogy javaslataik alapján lássuk, hol van még munkaerőhiány, és azt is, hogy különböző gyors hatékonyságfejlesztési módszerekkel hol lehet megtakarításokat elérni.

Kapcsolati háló

Az önkormányzat különböző szinteken és módokon kapcsolódik a környezetéhez, amiben egy nagyon érdekes helyzetet formál: Egyszerre képviseli a feleket, és érdekeiket is ellenvéleményezi. Hisz mind a lakosság, mind a helyi vállalatok, de még a politikai pártok és szerveződések is részét alkotják a város életének, de ezzel együtt, ha nem lenne ellenpont a megbeszéléseken és tárgyalásokon, úgy nem lenne egyenlő, de legalább arányos a különböző felekkel ápolt kapcsolat sem.

Lakosság

A kampány során kifejezetten élveztem, hogy politizálhattam a pultozások és kopogtatások során, így a viszonylag friss hobbimnak élhettem a munka után vagy szabadnapjaimon. Ezek között is a legjobban a piacot szerettem a magyaros zenével és a varázslatos hangulattal körülvéve. Érdekes ambivalencia, hogy most ugyanerre alig jut energiám, mivel heti 40-50-60 órákat politizálok, és így pont az pihentet, ha a családommal, barátaimmal, vagy éppen egyedül lehetek. Amíg nem áll be egy egészséges munkaterhelés, addig a polgármesteri fogadóórák keretein belül igyekszem tartani a beszélgetéseket.

A polgármesteri fogadóórákra korábban alig havi 1 alkalommal volt lehetőség, ami közel sem elegendő egy demokratikusan működő, húszezer fős város polgármesterének. Ezért most hetente két idősávra is lehet időpontot foglalni. Bár voltak meddőnek bizonyuló lakossági vagy vállalati megkeresések, melyek során egyéni érdeket próbálták a teljes lakosság érdekével szemben érvényesíteni, továbbra is tartani fogom ezt a rendszert, mert egyre hatékonyabban működik.

Vállalatok

Izgalmas történet volt számomra a Samsunggal való kapcsolódás. A kampány során kiemeltük, hogy több kommunikációt várnak el a lakosok, hogy jobban informáltak legyenek, megbízható forrásból. Szerettük volna, a lakosok épségét maximálisan biztosítani. Nem gondoltam volna, hogy annyi élő példával fogunk találkozni ennyire rövid idő alatt. Mindenesetre október 13 óta volt tűzriasztás, beruházási tárgyalás, közmeghallgatás, két hamis bombariadó, és meg kell említeni azt is, hogy bár nem jelent meg Gödön, a koronavírus terjedése is okozott feszültséget.

Mivel a Samsung kapcsán kifejezetten fontos a gyors és pontos kommunikáció, az adott események kapcsán már az ezekről alkotott véleményem is kifejtettem a hivatalos facebook-oldalamon. Röviden összefoglalva: hálás vagyok a cég nyitottságáért, és örömmel veszem, hogy javaslatainkat pozitívan fogadják, és nekik köszönhetően hamarabb jutunk megbízható információhoz, mint amit a hatóságoktól joggal elvárhatnánk.

Számos tárgyaláson vagyunk túl, ahol a Samsung és a gödi önkormányzat közötti kapcsolatot a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) szorgalmazza. Ezek során is beigazolódott, hogy az állami közbenjárás nem vitte előrébb a kapcsolatunkat a várt mértékben, úgyhogy a Samsunggal szerveztünk érdemleges kétoldalú tárgyalásokat, ahol megismertük és közösen formáltuk a gyár bővítési terveit, hogy azok végeredményben sokkal kevesebb negatív hatással bírjanak.

Lőrincz László szervezésében bevezettük a vállalati karácsonyi ünnepséget, amit az önkormányzat és annak újjáalakult alapítványa támogatott. Ott megismerkedhettem a legkiemelkedőbb helyi cégek képviseletével, akiknek köszönhetően szeretett városunk a mindenkori vezetésétől függetlenül is boldogulhatott, és ezután is erős autonómiával bírhat. Büszke vagyok rá, hogy ezek a vállalkozók is a lakosság részét képezik, hisz mindegyik asztalnál sorolni tudták a tulajdonosok, hogy segítik a rászorulókat, a közösségformálódást vagy egy-egy zöldfelület karbantartását.

Vannak persze olyan vállalatok is Gödön, akik kevésbé alkalmazkodtak a környezetükhöz, és mint polgármesternek nekem az általános, lehető legobjektívebb érdekeket kell képviselnem, így fájó szívvel, de szigort kellett alkalmaznom, ahol lakossági panaszok tették azt indokolttá. Például a Gátőrház már a megválasztásom előtt is folyamatosan célkeresztben volt, azóta is felkérésre zajszint mérést kellett elrendelnem a lakossági bejelentések miatt. Van olyan helyzet, amikor nem politika dönt, hanem a lakosok, akik mindig a pártok fölött állnak. Bízom benne, hogy mindenki egyetért velem abban, hogy ha büntetések kiszabása is válik szükségessé, az nem lehet személyes indulat eredménye, csak a közösség érdekét igyekszem támogatni.

Kapcsolat állami szervezetekkel

Göd nem kötelező módon, de Dunakeszivel kettesben formál kistérségi társulást. Ennek keretében a választás után kötelező alakuló ülést és egy rendes ülést tartottunk, ahol polgármesterként képviseltem városunkat, de őszintén szólva nem sok hasznát láttam ennek a fajta együttműködésnek a jelenlegi szabályozás mellett. A napirendi pontok többségében csak technikai formalitásról szólnak, másik részéről kár vitát nyitni a két oldal között, úgyhogy az adminisztrációs terheket fölöslegesnek tartom.

Ráadásul a csatolt kistérségi elszámolás alapján látható, hogy akkora pénzügyi forgalommal bír ez a társulás, aminek az átvezetése meglátásom szerint önmagában egy fölösleges költséget generál. Nem szeretném rontani a viszonyt a szomszédos Dunakeszivel, sőt, bízom benne, hogy egy sokkal erősebb, kölcsönösen kedvező kapcsolat fog kialakulni, de úgy érzem, hogy nem a kistérségi társulás lesz a legmegfelelőbb módja ennek.
 
Ahogy a Samsung kapcsán is írtam, a HIPA-val, és ezáltal Szíjjártó Péter miniszer úrral is szoros kapcsolata van Gödnek. Országos szinten jelentős beruházások potenciális célpontja lehet Göd, úgyhogy azért tevékenykedek, hogy támogatások olyan formában érkezzenek, aminek minden lakos a hasznát láthatja, hogy a kampányban is ígért valóban fejlődő várost tudjam majd az utódomnak átadni. Ezek a tárgyalások sok lépésből állnak, de ahogy túl vagyunk az előzetes egyeztetéseken, a lakosság bevonását is megkezdem a részletek kidolgozásához.

További tervek

Már a 100 nap alatt is azt éreztem, hogy szükségem lenne egy átlátható listára, úgyhogy  egy táblázatban gyűjtöttem össze minden futó ügyet, amire a vezetőségnek külön ügyelnie kellett. Ez összesen több, mint 200 különböző sort jelent, amiket a heti megbeszéléseinken tematikusan átbeszélünk, hogy ne kerüljön feledésbe egyik sem, de nyilván a prioritás sorrendjét követnünk kell.

Személy szerint első sorban a digitális reformmal foglalkozom szívesen, hisz az az én szakterületem. Talán szakmai ártalom, de hiszem, hogy innen érdemes elkezdeni a változást, hogy később annyival is könnyebb legyen a többi területtel foglalkoznunk. A következő héttől a rendszergazda-hálózat kiépítése és az Office365 képzések lebonyolítása lesz a fókuszban. Ezzel együtt az e-ügyintézés kapcsán folyik egy felmérés, aminek az eredményét szintén mihamarabb szeretnék feldolgozni.

Emellett az átláthatóság és hatékony vezetés kulcsa a feladatok meghatározása minden szinten. A hivatali működést és a fő képviseleti tevékenységeket is meg szeretném határozni, hogy mindenkinek egyértelmű legyen, hogy egy adott ügyben kihez érdemes fordulni – egyből a polgármesterhez, valamelyik alpolgármesterhez vagy referenshez stb. Már februárban elkezdjük felülvizsgálni a Szervezeti és Működési Szabályzatot is, hogy lehetőséget adjunk a hatékonyabb munkavégzésre és közérthetőbb legyen annak a logikája.

Februárban jön el a határideje, ezért  a költségvetést is elő fogjuk terjeszteni. A Gödi Összefogás szemléletét sokáig hangoltuk össze, hogy megvalósítható terv formájában jelenjenek meg kampányunk ígéretei. A választás egyértelműen azt mutatta, hogy a mi programunkra volt nagyobb kereslet, és mivel a terveink megosztása után szellősebben, de nagyjából ugyanazt fogalmazta meg az ellenzéki Fidesz koalíció is, bízom benne, hogy az utolsó összefésülések során nem lesznek komolyabb ellenvetéseik.

Ezeken túl nem tervezek magam vállalni további jelentős feladatokat, sokkal inkább a feladatmeghatározások során szeretném egyértelművé tenni, hogy a város működtetése nem csak halad, de fejlődik is azáltal, hogy a különböző ügyeknek gazdákat jelölünk ki. Én pedig remélhetőleg már inkább csak azzal kell, hogy foglalkozzak, hogy koordináljam a projektgazdákat.

Személyes

Szeretném, ha nem válnék az emberek szemében „tipikus politikussá”, akiről csak a bulvárban olvasni vagy az utcai pletykák során hallani. Emiatt bevonom az állampolgárokat a személyes életembe is, hisz kiderül minden előbb-utóbb, de így talán mindenki érezheti, hogy a leghitelesebb információkhoz rajtam keresztül juthatnak el.

Vagyonnyilatkozatom például lekérhető, de amíg a god.hu oldal nem alkalmas átláthatóbb módon megosztani minden képviselő anyagát, itt is közzéteszem. Így mindenki láthatja. hogy a következő 5 évben nem lesz lehetőségem, és nem is tervezek házat, vagy autót vásárolni. Viszont, ha jól gazdálkodom a majdnem 700 000 forintos bruttó jövedelmemmel, akkor bízom benne, hogy inspirálni fog másokat is, hogy vállalják korrupció nélkül a hasonló beosztásukat.
 
Ahogy arról képeket is láthattak már egyesek a közösségi oldalakon, valóban lett egy fekete, keverék, 8 hónapos kiskutyám, Cerberus, a váci Zöld Menedék Állatvédő Alapítvány jóvoltából. Az irodámban is kialakítottam neki a helyét, ahova jellemzően magammal viszem, hogy biztonságban érezze magát a családunkban falkatagként, és mert szeretnék sokat foglalkozni vele, jó gazdája lenni.

Balogh Csaba
Polgármester



Látogatottság: 2642
Copyright © 2010
Göd város Önkormányzata
Impresszum|Adatvédelem|Médiaajánlat Powered by Webgyár
Design by Cat-R-Sys Design Studio