Az alapító okirat szerint az összesen tizenegy gödi telephelyet működtető Településellátó Szervezet feladatairól Garai Győző igazgatót kérdeztük, s egyúttal arra kértük, hogy mutatkozzon be olvasóinknak.
– Ön mikor és milyen ambíciókkal vette át Göd város Településellátó Szervezetének (TESZ) irányítását?
– A benyújtott pályázatom elbírálását követően 2021. november elsejétől neveztek ki a TESZ igazgatójává. 43 éves közgazdász vagyok, magánvállalkozóként is tevékenykedtem, de dolgoztam a versenyszférában és önkormányzatoknál is, tanácsadói és projektmenedzseri, valamint értékesítési munkakörökben. Felsőgödön nőttem fel, itt töltöttem gyermekkorom legszebb nyári vakációit, s ennek köszönhetően jól ismerem a várost.
Egy rendkívül sokrétű feladatot ellátó, önkormányzati tulajdonban lévő céget működtetni olyan kihívásnak éreztem, amelynek korábbi tapasztalataim révén meg tudok felelni. November eleji munkába állásom első pillanatától kezdve az a célom, hogy optimalizáljam és hatékonyabbá tegyem a Településellátó Szervezet működését. Segítségül hívva ehhez a munkatársaim szakmai kvalitásait, s hogy rátermettségük révén mindenkinek megtaláljuk a helyét a rendszerben, hogy újat és jobbat alkossunk a régi értékek és eredmények megtartása mellett, azokra építve.
– Mostani munkaköre mennyiben jelent újdonságot az ön számára?
– Közgazdász végzettségem mellett erős műszaki érdeklődéssel is rendelkezem, amelynek köszönhetően már korábban is dolgoztam műszaki ismereteket megkövetelő projektekben, s vannak tapasztalataim például a gépészeti eszközbeszerzések, a szervezetfejlesztés, a háttérinfrastruktúra kiépítése és a közétkeztetési feladatokat ellátó konyhák üzemeltetése terén is. Mindezeket az ismereteket kamatoztatni tudom igazgatói munkám során.
– A TESZ milyen szolgáltatásokat nyújt a város számára?
– Alapvetően, önkormányzati tulajdonú cégként, a gödi közintézmények működtetését, üzemeltetését és karbantartását végzi, illetve minden olyan egyéb tevékenységet, amelyekkel az önkormányzat megbízta a szervezetünket.
A TESZ feladata a gödi közétkeztetés biztosítása, a közterületek karbantartása, a temetők gondozása, az önkormányzati intézmények működtetése, az óvodáktól és az iskolákon át a művelődési házig és az orvosi rendelőkig, továbbá a termálstrand, a két városi sportcsarnok és a Duna-part Nyaralóházak fenntartása, beleértve a felsoroltak minden vagyonelemét. Közülük néhány intézménynél gazdasági és pénzügyi felügyeletet is ellátunk.
– Milyen létszámmal működik a TESZ, s jelen pillanatban vannak-e szabad státuszok?
– A Településellátó Szervezet kötelékében körülbelül százan dolgoznak. Rendelkezünk a közigazgatási intézmények minden előnyével: hosszú távú, stabil, kiszámítható munkahelyeket tudunk biztosítani a hozzánk jelentkezőknek. Méghozzá egy olyan közegben, ahol szerteágazó és sokrétű feladatokat láthatnak el a munkavállalók. Az aktuális álláshirdetéseink a TESZ Facebook-oldalán megtekinthetők.
Dolgozóinknak 13. havi bért is biztosítunk, s jól működik a jutalmazási-ösztönző rendszerünk is. Az idei évtől szeretnénk egy olyan, fokozatosan növekvő bértáblázatot bevezetni, amely a piaci szférát tekintve is versenyképes lesz. De talán a legfontosabb mégis az, hogy nálunk mindenki olyan összetartó, lelkiismeretes munkahelyi közösségben dolgozhat, ahol sokat tehet Göd város jövőjéért.
– Végül engedjen meg egy személyes kérdést. Szabadidejében milyen kedvteléseknek hódol?
– A prioritás minden esetben a családomé, de szeretek sportolni, a síeléstől a focin át a teniszig. Imádok színházba járni, szívesen nézek művészfilmeket, a könyv pedig a legjobb barátaim egyike, de örömmel veszek részt társasági programokon is.