Anyakönyvi ügyek

Anyakönyvi kivonatok

Leírás
Felsőgödön 1921. október 1-től, Alsógödön 1928. február 11-től, Gödön 1970. július 1-től történik anyakönyvezés. Ezért az ennél később történt anyakönyvi eseményekről tud a Hatósági Osztály kivonatot kiállítani, ha az anyakönyvi esemény helye Göd (Felsőgöd – Alsógöd) volt.

Kivonatok fajtái:
• születési
• házassági
• bejegyzett élettársi kapcsolat
• halotti

Az anyakönyvi kivonatot az érintett vagy az általa meghatalmazott személy kérheti. Kiskorú esetén szülője vagy a szülő által meghatalmazott személy részére állítható ki az okmány. Halotti anyakönyvi kivonat kiadható a hozzátartozó részére, vagy (bírósági, földhivatali, hagyatéki eljárásban) annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához, amennyiben a kérelmező az érdeket igazolja.

Az ügyet intéző Osztály/iroda
Hatósági Osztály
Címe 2131 Göd, Pesti út 81.

Ügyfélfogadási időpontok:
Hétfő: 13-18
Kedd: szünetel
Szerda: 8-12 és 13-16
Csütörtök: szünetel
Péntek: 8-12

Ügyintéző

Név: Szegedi Barbara
Titulus: Anyakönyvvezető
Szervezeti egység: Anyakönyvi Iroda
Telefonszám: 06-27/530-057
Fax: 069-27/345-279
E-mail: szegedibarbara@god.hu
Fogadóóra:
Leírás:
Cím: 2131 Göd, Pesti u. 81.

Igénylő, kötelezett
Kérelmező

Az ügyintézés kezdeményezhető
Ügyintézőnél

Ügyintézési határidő
8 munkanap

Az ügyintézés díja
3000 forint

Az illetéktörvényben meghatározott esetekben illetékmentes.

Az alkalmazott jogszabályok
Az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló, többször módosított 1982. évi 17. számú törvényerejű rendelet, valamint ennek végrehajtására kiadott 6/2003. (III. 7.) BM rendelet
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

Az ügyintézéséhez szükséges iratok
Személyes jelenlét esetében a kérelmezőnek hitelt érdemlően igazolnia kell személyazonosságát (érvényes személyi igazolvány, érvényes útlevél, 2001. január 1. után kiállított vezetői engedély, a rendőrségen felvett jegyzőkönyv ellopott vagy elvesztett okmányról) és lakcímét (lakcímigazolvány). Ha a kérelmező nem saját részére kéri a kivonatot és nem közeli hozzátartozó (felmenő, leszármazó, testvér, házastárs), két tanúval hitelesített írásbeli meghatalmazás is szükséges.

Levélben történő megkeresés esetében a megkeresésnek tartalmaznia kell a kérelmező adatait, a felhasználás célját, és a kérelmező saját kezű aláírását. Ha nem saját anyakönyvi bejegyzéséről kéri a kivonat kiállítását, az érintett személyi adatai, valamint amennyiben nem közeli hozzátartozó a kérelmező (felmenő, leszármazó, testvér, házastárs), két tanúval hitelesített írásbeli meghatalmazás megküldése is szükséges.