Szálláshely-üzemeltetés
Szálláshely-üzemeltetés
- Home
- /
- Városháza
- /
- Ügyintézés
- /
- Kereskedelmi, ipari ügyek
- /
- Szálláshely-üzemeltetés
Szálláshely-üzemeltetés
Jogosultak köre:
Azok, akik Göd Város illetékességi területén szálláshely-szolgáltatási tevékenységet kívánnak folytatni.
Az ügyet intéző Osztály/iroda
Hatósági Osztály
Címe
2131 Göd, Pesti út 81.
Ügyintéző:
Név: | Pató-Horváth Nikoletta |
Titulus: | Hatósági ügyintéző |
Szervezeti egység: | Hatósági osztály |
Telefonszám: | 06-27/530-066 |
Fax: | |
E-mail: | patohorvathnikoletta@god.hu |
Fogadóóra: | |
Leírás: | |
Cím: | 2131 Göd, Pesti u. 81. |
Ügyindítás
Az eljárás kérelemre indul.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet kötelezővé tette a gazdálkodó szervezetek, valamint az elektronikus ügyintézést biztosító szerv ügyfelei számára az elektronikus kapcsolattartást.
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7.§ (1) bekezdés 6. pontja szerint gazdálkodó szervezetnek minősül: „a gazdasági társaság, az európai részvénytársaság, az egyesülés, az európai gazdasági egyesülés, az európai területi társulás, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, az európai szövetkezet, a vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe, az állami vállalat, az egyéb állami gazdálkodó szerv, az egyes jogi személyek vállalata, a közös vállalat, a végrehajtói iroda, a közjegyzői iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, az egyéni cég, továbbá az egyéni vállalkozó (…) az egyesület, a köztestület, valamint az alapítvány”.
A kérelmező a bejelentést meghatározott adattartalommal, rendszeresített nyomtatványon teheti meg.
Határidők
Ügyintézési határidő: nyilvántartásba vétel 15 nap.
A szálláshely-szolgáltatónak az adatváltozást haladéktalanul be kell jelentenie, melynek alapján a jegyző az adatokban történt változást a nyilvántartásba bejegyzi.
A szálláshely megszűnését a szolgáltató a megszűnést követő 8 napon belül köteles bejelenteni.
Benyújtandó dokumentumok és csatolmányok
- Szálláshely üzemeltetési kérelem
- Vállalkozói igazolványt vagy gazdasági társaságok esetében cégkivonatot/végzést és aláírási címpéldányt
- nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére vonatkozó igazoló okiratot vagy annak másolatát a tulajdoni lap kivételével,
- haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató – a haszonélvező hozzájárulását igazoló okiratot,
- közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okiratot,
- a szálláshelykezelő szoftver meglétét igazoló dokumentumot.
Egyéb információk a szálláshely üzemeltetéssel kapcsolatban
A szálláshely-üzemeltetés bejelentésben meg kell jelölni (a rendelet 6.§ (1) bekezdése szerint):
- a szálláshely-szolgáltató nevét, címét, illetve székhelyét,
- a szálláshely-szolgáltató adóazonosító számát, statisztikai számjelét,
- a szálláshely címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát, továbbá – nyaralóhajó esetén – a kikötő címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát,
- a szálláshely befogadóképességét: a vendégszobák, továbbá – kemping esetén – területegységek számát, valamint – nyaralóhajó esetén – a lakóegységek számát,
- az ágyak száma,
- a szálláshely használatának jogcímét,
- a szálláshely elnevezését,
- azt, hogy a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet mely szálláshelytípus tekintetében kívánja folytatni,
- azt, hogy a szálláshely-szolgáltató a szálláshelyen kíván-e élelmiszert, élelmiszer-nyersanyagot előállítani, felhasználni vagy forgalomba hozni,
- azt, ha a szálláshely-szolgáltató helyszíni szemle tartását kéri.
A szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel összefüggésben – a magánszálláshely kivételével – hatósági ellenőrzést lefolytató szakhatóság a megyei kormányhivatal népegészségügyi feladatkörében, élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi feladatkörében eljáró járási hivatala, a 10 fő feletti befogadóképességű szálláshely esetében a tűzvédelmi hatóság, építésügyi hatáskörben eljáró járási hivatal (kivéve, ha a szálláshelyre hat hónapon belül használatbavételi, vagy fennmaradási engedélyt kiadtak).
10 fő feletti befogadóképességű magánszálláshely szállástípus esetében hatósági ellenőrzést lefolytató szakhatóság a tűzvédelmi hatóság.
A jegyző az egyéb szálláshelyen történő szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatására vonatkozó bejelentés megtörténtéről szóló igazolást megküldi az érintett hatóság részére, ha annak feladat- és hatáskörét érinti. A hatóság ellenőrzés befejezését követő nyolc napon belül, annak eredményéről tájékoztatja a jegyzőt.
A szálláshely-szolgáltatónak az adatváltozást be kell jelentenie, melynek alapján a jegyző az adatokban történt változást a nyilvántartásba bejegyzi.
A szálláshely megszűnését a szolgáltató a megszűnést követő 8 napon belül köteles bejelenteni, melynek alapján a jegyző a szálláshelyet törli a nyilvántartásból.
Az egyes szálláshelytípusokra vonatkozó követelményeket a 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet 1. számú melléklete határozza meg.
Vonatkozó jogszabályok
- évi CL. tv. az általános közigazgatási rendtartásról
- évi CLXIV tv. a kereskedelemről
2009. LXXVI. tv. a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól
239/2009. (X.20.) Korm. rendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről
- évi CXXV. törvény a közigazgatási szabályszegések szankcióiról