Adóügyek
Adó- és értékbizonyítvány
- Home
- /
- Városháza
- /
- Ügyintézés
- /
- Adóügyek
- /
- Adó- és értékbizonyítvány
Ügyintézés
Az ügyet intéző Osztály/iroda
Adó Osztály
Címe 2131 Göd, Pesti út 81.
Ügyfélfogadási időpontok:
Hétfő: 13-17
Kedd: szünetel
Szerda: 8-12 és 13-16
Csütörtök: szünetel
Péntek:8-13
Ügyintézők
Novák József 06 (27) 530 052, e-mail: novakjozsef@god.hu
Ügyleírás
A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 140. § (2) bekezdés d) pontja szerint, a jegyző adóügyi feladata, külön jogszabály rendelkezése alapján, az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére kiállítja, illetőleg megküldi az adó- és értékbizonyítványt.
Jogszabályi háttér
A jegyző adóügyi feladatairól szóló 1991. évi XX. törvény,
Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény,
Az Illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény,
A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény.
Benyújtó személye
Az ügyfél vagy az ügyfél törvényes képviselője, meghatalmazottja.
Más hatóság (külön jogszabály rendelkezése alapján).
Benyújtás formája és módja
Kérelem benyújtható elektronikus formában, ePapíron, valamint levélben illetve személyesen az ügyfélszolgálaton. Az adóhatóság írásban, a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben meghatározott elektronikus úton vagy személyesen, írásbelinek nem minősülő elektronikus úton tart kapcsolatot az adózóval és az eljárásban résztvevőkkel. Az adóhatóság elektronikus úton tart kapcsolatot azzal az adózóval, aki (amely) a DÁP tv. alapján elektronikus ügyintézésre köteles. A gazdálkodók elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek.
Benyújtás céljára szolgáló űrlap
Az „Adó- és Értékbizonyítvány kiállítási kérelem” űrlap megtalálható az E-ÖNKORMÁNYZAT (https://ohp-20.asp.lgov.hu/) oldalon. Az űrlap az ügytípusok, általános adónyomtatványok menüpont alatt érhető el.
Eljárás díja
A hagyatéki, gyámhivatali, és bírósági végrehajtási eljárásban kért adó- és értékbizonyítvány kiadása illetékmentes az Illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 33. § (2) bekezdésében foglaltak alapján. Más esetben a kérelemre történő eljárás indításakor 4.000 forint illetéket kell fizetni, melyet Göd Város Önkormányzatának Közigazgatási hatósági eljárási illeték számla 10700323-42056506-53600006 javára kell teljesíteni.
Adó- és értékbizonyítványhoz szükséges becsatolandó dokumentumok
– Kérelem (amely tartalmazza a kérelmező nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét, lakcímét, adószámát, adóazonosító jelét, a kérelem célját, az ingatlan adatait – helyrajzi szám, cím, egy hónapnál nem régebbi tulajdoni lap),
– Képviselet esetén – az ügyvédi meghatalmazás esetét kivéve – két tanúval ellátott meghatalmazás,
– Adásvételi, ajándékozási szerződés eredeti, hiteles példánya (amennyiben az adó- és értékbizonyítványt adásvétellel, ajándékozással összefüggésben kérik),
– Amennyiben az eljárás illetékköteles, ingatlanonként 4000 forint illeték befizetését igazoló csekk feladóvevénye, vagy az átutalási megbízás teljesítéséről szóló igazolás.
Ügyintézési határidő
A jegyző az adó- és értékbizonyítványt a kérelem előterjesztésétől számított 8 napon belül adja ki.
Az igazolás kézbesítése
Az adóhatóság az adó- és értékbizonyítványt írásbeli alapon történő kapcsolattartás esetén hivatalos iratként vagy a DÁP tv.-ben meghatározott elektronikus úton kézbesíti. Az adó- és értékbizonyítvány a meghatalmazott képviselővel eljáró kérelmező esetében a képviselőnek kerül kézbesítésre hivatalos iratként vagy a DÁP tv-ben meghatározott elektronikus úton. Elektronikus kapcsolattartásra nem kötelezett kérelmező részére, a kérelmező vagy képviselője által, a kérelemben megadott címére kerül feladásra.