1. Home
  2. /
  3. Archív
  4. /
  5. Ajánlattételi felhívás – „Huzella...
I. Ajánlatkérő: Göd Város Önkormányzata
Címe: 2131 Göd, Pesti út 81.
Képviselője: Kammerer Zoltán, polgármester
Telefon/fax: 27/530-064
E-mail: varoshaza@god.hu
Kapcsolattartó neve: Virok-Ujlaki Anikó
Telefon/fax: 27/530-064
E-mail: ujlakianiko@god.hu
Ajánlatkérő által a versenyeztetési eljárás lebonyolításával megbízott:
IPPS Zrt.
Kapcsolattartó:
Név: dr. Pihokker Kata
Cím: 1034 Budapest, Makovecz Imre utca 27.
E-mail cím: kozbeszerzes@ipps.hu
II. A beszerzés tárgya:
„Huzella csarnok fűtéskorszerűsítése”
• A teremben lévő parketta védelme, takarása.
• Meglévő sötétsugárzó berendezés komplett bontása, elszállítása a hozzátartozó kéményrendszer bontása utáni tető helyreállítással (tető rétegrend csatolva).
• Ú Zenit-24/L/70+, SÖTÉTSUGÁRZÓ berendezés beszerzése (labdavédő ráccsal), összeszerelése és felszerelése.
• Sötétsugárzók kiépítése készülékenként külön gázoldali, elektromos, füstgáz, frisslevegő rendszer kialakítással a meglévő tetőn keresztüli kivezetéssel, szerelési anyagokkal kompletten.
• A kivitelezést megelőző és szükséges tervek, engedélyek, MEO átadás: Gázterv elkészítése, engedélyeztetése, kéményseprő szakvélemény. Szerelést követő nyomáspróba elvégzése. Gázkészülék beüzemelése, gáztömörségi, kémény és szilárdsági vizsgálatok elkészítése jegyzőkönyv elkészítése
A részletes feladatleírást a Műszaki leírás és az árazatlan költségvetés tartalmazza.
III. A szerződés típusának meghatározása:
vállalkozási szerződés
IV. A szerződés időtartama (vagy a teljesítés határideje):
A munkaterület átadásától számított 50 nap, de legkésőbb 2023. november 30.
Ajánlatkérő a munkaterületet a szerződés hatályba lépésétől számított 5 naptári napon belül átadja.
V. A teljesítés helye:
Huzella Tivadar Tornacsarnok: 2131 Göd, Petőfi Sándor u. 49.
VI. Helyszíni bejárás:
Ajánlatkérő helyszíni bejárást tart: 2023. szeptember 22. napján 10 órakor.
VII. Fizetési feltételek:
Az ajánlattétel, a szerződés, az elszámolás és kifizetés pénzneme: magyar forint (HUF).
Ajánlatkérő előleget fizet.
A kifizetés teljesítése az igazolt teljesítést követően a nyertes ajánlattevő által szabályszerűen kiállított számla alapján, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:130. § (1) – (2) bekezdésében foglaltak szerint, a számla kiállításától számított 30 naptári napon belül átutalás útján történik.
VIII. Alkalmassági követelmények és kizáró okok
Műszaki-szakmai alkalmassági követelmény:
Alkalmatlan az Ajánlattevő amennyiben nem rendelkezik a jelen felhívás megküldésének napjától számított 5 éven belül megkezdett és 3 éven belül teljesített az előírásoknak és a szerződésnek megfelelően műszaki átadás átvétellel lezárt, legalább 450 m2-es csarnok épület fűtés korszerűsítése tárgyú referenciával.
Műszaki-szakmai alkalmassági követelmény igazolása:
Az alkalmassági követelménynek való megfelelés vonatkozásában Ajánlattevő csupán arról köteles nyilatkozni, hogy az igazolni kívánt alkalmassági követelményben foglaltak teljesülnek, a részletes adatok megadására nem köteles!
Kizáró okok:
Az ajánlatkérő nem veszi figyelembe azt az ajánlatot (vagyis nem kerül értékelésre az az ajánlat), amelyben az ajánlattevő nem nyilatkozik arról, hogy vele szemben nem állnak fenn az alábbi kizáró okok:
a) végelszámolás alatt áll, vagy vonatkozásában csődeljárás elrendeléséről szóló bírósági végzést közzétettek, vagy az ellene indított felszámolási eljárást jogerősen elrendelték, vagy ha a gazdasági szereplő személyes joga szerinti hasonló eljárás van folyamatban, vagy 601,2aki személyes joga szerint hasonló helyzetben van;
b) tevékenységét felfüggesztette vagy akinek tevékenységét felfüggesztették;
c) gazdasági, illetve szakmai tevékenységével kapcsolatban jogerős bírósági ítéletben megállapított bűncselekményt követett el, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányok alól nem mentesült; vagy akinek tevékenységét a jogi személlyel szemben alkalmazható büntetőjogi intézkedésekről szóló 2001. évi CIV. törvény 5. §-a (2) bekezdés b), vagy g) pontja alapján a bíróság jogerős ítéletében korlátozta, az eltiltás ideje alatt, vagy ha az ajánlattevő tevékenységét más bíróság hasonló okból és módon jogerősen korlátozta;
e) egy évnél régebben lejárt adó-, vámfizetési vagy társadalombiztosítási járulékfizetési kötelezettségének nem tett eleget, kivéve, ha megfizetésére halasztást kapott.
Az igazolás módja:
Ajánlattevőnek ajánlatában nyilatkoznia kell, hogy nem tartozik a fenti pontokban meghatározott kizáró okok hatálya alá.
IX. Ajánlatok értékelésének szempontja:
Az ajánlatok értékelési szempontja a legalacsonyabb összegű átalányár. Ajánlatkérő az árazott költségvetés excel táblázat „Záradék” fülön a 2.1 „ÁFA vetítési alap” sorban feltüntetett összeget veszi figyelembe az értékelés során.
Az ajánlati árnak minden, a szerződésszerű teljesítés érdekében, valamint a műszaki leírásban foglaltak szerint felmerülő költséget magában kell foglalnia. Az ajánlati árat magyar forintban (HUF), nettó értékben, pozitív, egész, arab számokban, kell megadni.
Az ajánlati árnak tartalmaznia kell az összes felmerülő adót, közterhet, illetéket stb. kivéve az ÁFA összegét. Az ajánlatban szereplő árnak fix árnak kell lennie, vagyis az ajánlattevők semmilyen formában és semmilyen hivatkozással sem tehetnek változó árat tartalmazó ajánlatot.
X. Az ajánlatok benyújtását követő hiánypótlási lehetőség meghatározása, vagy annak kizárása:
Ajánlatok benyújtása:
Az ajánlatot egy eredeti példányban kell benyújtani. Ajánlatkérő előírja a papír alapú példánnyal mindenben megegyező egy darab elektronikus másolati példány benyújtását elektronikus adathordozón.
Hiánypótlás lehetősége:
Ajánlatkérő biztosítja a hiánypótlás lehetőségét, valamint az ajánlatban található, nem egyértelmű kijelentések, nyilatkozatok, igazolások tartalmának tisztázása érdekében az ajánlattevőtől felvilágosítást fog kérni.
A hiánypótlásra vagy a felvilágosítás nyújtására vonatkozó felszólítást az ajánlatkérő közvetlenül elektronikus úton küldi meg az Ajánlattevő részére, megjelölve a határidőt, továbbá a hiánypótlási felhívásban a pótlandó hiányokat.
Mindaddig, amíg valamely ajánlattevő számára hiánypótlásra vagy felvilágosítás nyújtására – a felszólításban, illetve értesítésben megjelölt – határidő van folyamatban, az ajánlattevő pótolhat olyan hiányokat, amelyekre nézve az ajánlatkérő nem hívta fel hiánypótlásra.
Ha az ajánlattevő a hiánypótlást, felvilágosítás megadását nem, vagy nem az előírt határidőben teljesíti, ajánlatkérő az eredeti ajánlati példányt veszi figyelembe az elbírálás során.
A hiánypótlás, illetve a felvilágosítás megadása során a benyújtandó dokumentummal (dokumentumokkal) kapcsolatosan ugyanazok a formai előírások vannak érvényben, mint amelyeket az ajánlatkérő az ajánlattal összefüggésben meghatározott.
A műszaki leírás kapcsán ajánlatkérő nem kíván tárgyalást tartani, azt ajánlattevők elfogadják az árajánlatuk megküldésével.
XI. Ajánlattételi határidő:
2023. év szeptember hó 27. napja 12 óra 00 perc
XII. Az ajánlatok benyújtásának módja és helye:
– Az ajánlatok benyújtása személyesen, postai úton, futár szolgálattal történhet, az alábbi címre:
Göd Város Önkormányzata
2131 Göd, Pesti út 81.
Földszint ügyfélszolgálat
– Az ajánlatokat személyesen munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8-15 óráig, pénteken, és amennyiben a szombati nap munkanap, szombaton 8-11 óráig, az ajánlattételi határidő lejártának napján 8-12 óráig lehet benyújtani.
– Ajánlatkérő az ajánlatot akkor tekinti határidőn belül benyújtottnak, ha annak kézhezvétele az ajánlattételi határidő lejártáig, a bontás megkezdéséig megtörténik. A postai küldemények elirányításából, elvesztéséből eredő összes kockázat az ajánlattevőt terheli. Az ajánlattevő felelőssége, hogy ajánlata megfelelő csomagolásban, formában és időben kerüljön benyújtásra. Ajánlatkérő csak az előírt határidőig a megjelölt helyre leadott ajánlatokat tudja értékelni.
– Az ajánlatok személyesen történő leadásakor az ajánlatot átadó személy köteles aláírásával az átvételi elismervényt ellátni.
– Az ajánlatok benyújtásakor az ajánlatok átadásához szükséges időtartamot is vegyék figyelembe az ajánlattevők. A határidőn túl érkezett ajánlatok érvénytelenek. Ajánlatkérő a késve benyújtott ajánlatokat megőrizi, azok visszaszolgáltatására sem részekben, sem egészében nem kerülhet sor.
XIII. Az ajánlatok felbontásának helye, időpontja, a bontáson részvételre jogosultak megnevezése:
Az ajánlatok felbontásának helye: Göd Város Önkormányzata Díszterem (2131 Göd, Pesti út 81.)
A bontáson Ajánlatkérő vehet részt.
XIV. Annak meghatározása, hogy az eljárásban lehet-e tárgyalni vagy ajánlatkérő az ajánlatokat tárgyalás nélkül bírálja el:
Nem tárgyalásos az eljárás.
XV. A szerződéskötés tervezett időpontja:
Ajánlatkérő az eredményről a beérkezett ajánlatok értékelését követően elektronikus úton írásban értesíti az ajánlattevőket.
A szerződéskötésre az eljárás eredményéről szóló írásbeli tájékoztatás megküldésének napját követően haladéktalanul, de legkésőbb az eredmény írásbeli kihirdetésétől számított 30 napon belül a nyertes ajánlattevővel egyeztetett időpontban és helyen kerül sor.
XVI. Többváltozatú ajánlat tétele megengedett-e?
Ajánlatkérő nem enged többváltozatú (alternatív) ajánlattételt.
XVII. Részajánlattétel megengedett-e:
Ajánlatkérő nem teszi lehetővé a részekre történő ajánlattételt.
XVIII. Az ajánlattétel ajánlati biztosíték adásához kötött?
Ajánlatkérő nem ír elő ajánlattételi biztosítékot.
XIX. A dokumentáció rendelkezésének módja:
Ajánlatkérő az ajánlati felhívást és valamennyi közbeszerzési dokumentumot (műszaki leírás, szerződéstervezet, nyilatkozatminták) nyilvánosan közzéteszi az Önkormányzat hivatalos weboldalán (https://god.hu/aktualis/hirek/)
XX. Az ajánlatok összehasonlításának tartalmi és formai követelményei:
– Ajánlattevőnek az ajánlatban nyilatkoznia kell, hogy elfogadja a felhívásban foglaltakat.
– Közös ajánlattétel esetén az ajánlat részeként be kell nyújtani az ajánlattevőknek a közös ajánlattétellel összefüggő megállapodásukat, melynek tartalmaznia kell nyilatkozatukat arról, hogy a szerződés szerinti teljesítésért egyetemleges kötelezettséget és felelősséget vállalnak, a teljesítésben való részvételük arányát, a feladatoknak az ajánlattevők közötti megosztását, továbbá a képviselő ajánlattevő megjelölését.
– Ajánlattevőnek nyilatkoznia kell az alkalmassági követelmény tekintetében.
– Ajánlattevőnek nyilatkoznia kell, hogy ajánlattevő nem tartozik a felhívásban előírt kizáró okok hatálya alá.
– Az ajánlattevőnek árazott költségvetést kell benyújtani az ajánlatkérő által kiadott árazatlan költségvetés mintájának kitöltésével, melyet ajánlatkérő az ajánlati felhívással együtt közzétett. Felhívjuk ajánlattevők figyelmét, hogy a költségvetésen belül tilos az egyes sorokat összevonni, valamint tilos az egyes tételekhez tartozó mennyiségeket, vagy a mennyiség egységét megváltoztatni. Valamennyi sort be kell árazni! Az egységárakat magyar forintban, egész számokban kell megadni. Az egyes nettó egységárakat fel kell szorozni az adott tételhez tartozó mennyiséggel, majd összesíteni kell. A Felolvasólap „Összesített nettó ajánlati átalányár (HUF)” rovatában az árazott költségvetés nettó végösszeget kell feltüntetni („ÁFA vetítési alap” sorban szereplő összeg).
A közbeszerzés tárgyának egyértelmű és közérthető meghatározása érdekében ajánlatkérő a közbeszerzési dokumentumokban meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú dologra, eljárásra, tevékenységre, személyre, illetőleg szabadalomra vagy védjegyre hivatkozhat. Minden ilyen esetben a megnevezés csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt. Ajánlatot a jelen közbeszerzési dokumentumokban előírt, vagy az azzal – az adott termék, szolgáltatás vonatkozásában a műszaki leírásban szereplő műszaki paraméterek tekintetében – egyenértékű termékre, szolgáltatásra lehet tenni. A műszaki tartalom bírálata során az egyenértékűséget ajánlatkérőnek kell megítélni, amely eldöntéséhez minden adatot ajánlattevőnek kell megadnia. Ajánlattevő kötelessége tehát annak bizonyítása az ajánlatban, hogy a megajánlott termék, szolgáltatás az ajánlatkérő által meghatározott termékkel, szolgáltatással egyenértékű. Az esetleges el nem fogadást ajánlatkérő tényszerűen megindokolja.
Amennyiben a felhívás vagy a közbeszerzési dokumentumok bármely pontjában a közbeszerzés tárgyának egyértelmű és közérthető meghatározása szükségessé tette meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú dologra, eljárásra, tevékenységre, személyre, illetőleg szabadalomra vagy védjegyre való hivatkozást, azt minden esetben úgy kell értelmezni, hogy a megnevezés csak a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében történt, és úgy értelmezendő, hogy a „vagy azzal egyenértékű” kifejezés is szerepel mellette.
A Közbeszerzési Döntőbizottság D.1033/10/2016 számú határozatára tekintettel felhívjuk szíves figyelmüket, hogy valamennyi ajánlati ár-elemnek (külön-külön) a gazdasági ésszerűséggel teljes mértékben összhangban kell lennie, így egyenként vizsgálva is rentábilisnek, azaz teljesíthetőnek kell lennie, így egyetlen — a részletes árajánlat táblázatban megadott ár-elem sem lehet önmagában véve veszteséges. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy e körben teljes mértékben irreleváns, hogy az adott ajánlati elem önállóan nem kerül értékelésre.
– Az ajánlatban felolvasólapot kell elhelyezni, ami tartalmazza az ajánlattevő(k) nevét, címét, valamint a jelen felhívásban szereplő feladatellátásra az ajánlattevő által megállapított vállalkozói díjat, továbbá a jelen eljárásban kijelölt kapcsolattartó nevét, telefonszámát, e-mail címét.
– Az ajánlathoz csatolni kell az ajánlatot aláíró(k) közjegyző által készített aláírási címpéldányának vagy ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett aláírásmintájának másolatát. Amennyiben az ajánlattevő képviseletére jogosult személytől eltérő személy írja alá az ajánlatot, abban az esetben a meghatalmazott személy(ek)nek a képviseleti jogosultságra vonatkozó, a meghatalmazott aláírását is tartalmazó, a képviseletre jogosult által aláírt meghatalmazást is szükséges csatolni. Természetes személynek (ideértve az egyéni vállalkozót is) két tanú aláírásával ellátott dokumentumot kell csatolnia, melyből egyértelműen megállapítható az aláíró személy aláírásának mintája.
– Ajánlatkérő előírja a papír alapú ajánlati példánnyal mindenben megegyező egy darab elektronikus másolati példány benyújtását. Ajánlatkérőnek nyilatkozni szükséges, hogy a papír alapon benyújtott ajánlat mindenben megegyezik az elektronikus adathordozón benyújtott ajánlattal.
– Felhívjuk ajánlattevők figyelmét a jelen ajánlattételi felhívásban foglalt előírások és feltételek alapos áttekintésére, és kérjük, hogy ajánlatukat a leírtak figyelembevételével tegyék meg. Kérjük továbbá, hogy ajánlatukhoz az ajánlattételi felhívásban foglaltak szerinti iratokat szíveskedjenek csatolni!
– Az ajánlatot 1 eredeti példányban kell benyújtani. Amennyiben ajánlattevő több példányban nyújtja be ajánlatát, és az ajánlatok közül az eredeti példány nincs megjelölve, ajánlatkérő egy tetszőleges példányt kiválaszt, és azt tekinti eredetinek. Amennyiben az ajánlat eredeti és másolati példánya között bármilyen ellentmondás, vagy eltérés van, úgy ajánlatkérő az elbírálás során az eredetiként megjelölt vagy kiválasztott ajánlati példányt tekinti irányadónak.
– Követelmény továbbá az ajánlat bekötése, összefűzése vagy összetűzése.
– Az ajánlatban nem lehetnek közbeiktatások, törlések vagy átírások, kivéve az ajánlattevő által tett hibakiigazításokat. Az ilyen kiigazításokat az ajánlatot aláíró személy(ek)nek, vagy az arra meghatalmazott személy(ek)nek a kézjegyükkel kell ellátnia/ellátniuk a közbeiktatás, törlés vagy átírás dátumának feltüntetésével.
Az ajánlat csomagolásával kapcsolatos előírások:
– A nem megfelelően címzett, vagy feliratozott ajánlatok elirányításáért, vagy idő előtti felbontásáért ajánlatkérőt felelősség nem terheli.
– A kért példányszámú ajánlatot együttesen, egy közös borítékba, csomagba, vagy dobozba kell becsomagolni. A csomagolásnak át nem látszónak, roncsolás mentesen nem bonthatónak, lezártnak és sértetlennek kell lennie és meg kell felelnie az alábbi követelményeknek:
– biztosítja, hogy az ajánlat egyes példányai együtt maradjanak,
– a csomagoláson fel kell tüntetni az alábbiakat:
– Az ajánlattevő nevét és székhelyét,
– „…….. (ajánlatkérő) – …………… (a beszerzés tárgya)”
– Az „Ajánlattételi határidő előtt nem bontható fel!” feliratot
XXI. Egyéb információk
– Kiegészítő tájékoztatás: megkérésének határideje az ajánlatok bontását megelőző 3. munkanap, megadásának határideje az ajánlatok bontását megelőző 2. munkanap.
– Ajánlati kötöttség: Ajánlattevő az ajánlattételi határidő lejártát követő 60 napig az ajánlatához kötve van.
– Ajánlatok elbírálása:
Ajánlatkérő megvizsgálja az ajánlattételi határidő lejártáig benyújtott ajánlatokat annak érdekében, hogy megállapítsa, megfelelnek-e a jelen felhívásban előírt tartalmi és formai követelményeknek, nem tartalmaznak-e számszaki hibát, valamint az ajánlattételi felhívásban előírtaknak megfelelően teljesek-e, és tartalmazzák-e a szükséges nyilatkozatokat, mellékleteket.
A részletes értékelés előtt ajánlatkérő megállapítja, hogy az egyes ajánlatok tartalmukat tekintve megfelelnek-e a kiírásban előírtaknak.
Ajánlatkérő – adott esetben a hiánypótlást követően – megállapítja, hogy mely ajánlatok érvényesek, illetve érvénytelenek.
Ajánlatkérő jogosult eltekinteni az ajánlat(ok)ban előforduló formai hibáktól vagy a feltételektől való eltérésektől, amennyiben megítélése szerint ezek nem jelentenek lényegi, tartalmi eltéréseket és nem vetnek fel további kérdéseket az ajánlat értelmezésében.
A számítási hibák javítása a következők szerint történik:
– Amennyiben a számokkal és betűkkel leírt összegek nem egyeznek, úgy Ajánlatkérő a betűkkel leírt összeget veszi figyelembe.
– Amennyiben ajánlattevő nem fogadja el a fentiek szerint a hibák kijavítását, úgy ajánlatát ajánlatkérő érvénytelennek nyilváníthatja.
– Ajánlatkérő azon ajánlattevővel köt Szerződést, akinek ajánlata megfelel a jelen felhívásban előírtaknak, és akinek az ajánlata az értékelés módszere alapján kiszámított legmagasabb pontszámot tartalmazza.
– Ha az ajánlat irreális megajánlást/kirívóan alacsony ellenszolgáltatást tartalmaz, annak értékelésbe történő bevonására nem kerülhet sor, mivel ajánlatkérő köteles meggyőződni az ajánlati elemek megalapozottságáról. Amennyiben ajánlatkérő nem tarja elfogadhatónak a kirívóan alacsony ellenszolgáltatással kapcsolatosan az ajánlattevő által adott indokolást, az ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja.
– Ajánlatkérő kiköti, hogy ajánlattevő saját kockázatán vesz részt jelen eljárásban. Az ajánlat elkészítésével, benyújtásával kapcsolatban felmerülő összes költséget ajánlattevőnek kell viselni, tekintet nélkül az eljárás eredményére. Ajánlattevő az általa kidolgozott ajánlatért ellenértéket nem igényelhet, ezzel kapcsolatosan semminemű követeléssel elő nem állhat.
XXII. Érvénytelen az ajánlat:
Érvénytelen az ajánlat, ha
a) az ajánlattételi határidő lejárta után nyújtották be,
b) az a felhívásban foglalt formai és tartalmi követelményeknek nem felel meg,
c) az ajánlattevő nem felel meg az összeférhetetlenségi követelményeknek,
d) az ajánlattevő nem felel meg a szerződés teljesítéséhez szükséges alkalmassági követelményeknek,
e) az Ajánlattevő ajánlatában meghatározott ellenszolgáltatás mértéke eléri a közbeszerzésről szóló törvény szerinti közbeszerzési értékhatárt,
f) egyéb módon nem felel meg a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.
g) az Ajánlattevő ajánlatában meghatározott ellenszolgáltatás mértéke meghaladja az ajánlatok bontásakor ismertetett rendelkezésre álló anyagi fedezet mértékét, kivéve, ha ajánlatkérő döntése szerint pótfedezetet biztosít.
XXIII. Eredménytelen az eljárás:
Eredménytelen az eljárás, ha
– az ajánlattételi határidő lejártáig nem érkezik ajánlat,
– kizárólag érvénytelen ajánlatok érkeznek.
Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot jelen eljárás eredménytelenné nyilvánítására és az összes ajánlat elutasítására az eredményhirdetés előtt, anélkül, hogy a pályázókkal szemben bármilyen kártérítési vagy kártalanítási felelőssége merülne fel, amennyiben a benyújtott ajánlatok ajánlatkérő számára kedvezőtlenek. Ennek megítélése ajánlatkérő joga.
XXIV. Az ajánlattételi felhívás megküldésének napja:
Az ajánlattételi felhívás megküldésének/közzétételének napja: 2023. szeptember 20.
Dátum: 2023. szeptember 20.
……………………………..
Kammerer Zoltán
polgármester
A becsült érték alapján, a beszerzéshez szükséges forrás rendelkezésre áll.
……………………………..
Kovács Krisztina
pénzügyi osztályvezető